موفقیت در تندخوانی با کنار گذاشتن 3 اشتباه رایج

موفقیت در تندخوانی مانند هر مهارت دیگری نیاز به تمرین و پشتکار دارد. اگر خوشحال می شوید که سرعت مطالعه فعلی خود را دو یا سه برابر کنید، باید بتوانید به سرعت به این هدف برسید و برای مدت طولانی تری سخت تمرین کنید. موفقیت در تندخوانی دو مزیت به شما می دهد:

• در یک مدت زمان مشابه، بیشتر مطالعه می کنید.

• سریع تر می خوانید و به خودتان فرصت بیشتری برای انجام کارهای دیگرمی دهید.

تندخوانی مهارتی است که هر کسی می تواند آن را بیاموزد. مجموعه ای از تکنیک ها وجود دارد که اگر می خواهید بتوانید با سرعت کم نظیر بخوانید، باید به آنها مسلط شوید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با برخی از تکنیک های موفقیت در تندخوانی، مزایای تندخوانی و کلیدهای موفقیت در تندخوانی آشنا شوید . شما با کنار گذاشتن 3 اشتباه رایج در تند خوانی به راحتی می توانید آموزش تندخوانی را یاد بگیرید و از آن بهره ببرید.

تکنیک های مطالعه موفق و موفقیت در تندخوانی

هر چه سریعتر مطالعه کنید، سطح درک شما پایین می آید. بخش بزرگی از مهارت تندخوانی و موفقیت در تندخوانی، شناسایی قسمت هایی است که باید با دقت بیشتری خوانده شوند و بخش‌هایی از متن است که بتوان آنها را مرور اجمالی کرد. این کار با تجربه و تمرین امکان پذیر است. چند قانون کلی وجود دارد که باید در خواندن متن، بیشتر روی آن قسمت ها تمرکز کنید:

• پاراگراف اول: پاراگراف اول را با دقت بخوانید. پاراگراف مقدماتی باید سرنخ هایی در مورد محتوای کل متن به شما بدهد. این کار می تواند به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه چیزی را با دقت بیشتری بخوانید و چه چیزی را فقط مرور کنید. همچنین به شما درک خوبی از آنچه که می خوانید، می دهد.

• جمله اول هر پاراگراف: جمله اول هر پاراگراف را با دقت بیشتری بخوانید. جمله اول هر پاراگراف، احتمالاً توضیح می دهد که پاراگراف در مورد چیست. این کار می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که چه تمرکزی را باید به بقیه پاراگراف بدهید. گاهی اوقات حتی نیازی به خواندن بقیه پاراگراف ندارید، اگر جمله اول همه چیز را توضیح دهد.

• پاراگراف آخر: پاراگراف آخر یا نتیجه گیری همیشه ارزش تمرکز را دارد چون اغلب، کل مقاله را به صورت خلاصه بیان می کند. اگر پاراگراف پایانی را متوجه نشوید، احتمالاً کل مقاله را متوجه نخواهید شد.

15 مزیت تندخوانی

چرا باید تندخوانی را یاد بگیرم؟ این کار، بیهوده و مزخرف است! این پاسخ تنها یکی از معدود پاسخ های رایجی است که از برخی از مردم وقتی در مورد راهکارهای بهبود خواندن می پرسیم، دریافت می کنیم. یادگیری تندخوانی برای سرعت بیشتر خواندن و درک بهتر است! با این حال، تندخوانی مزایای بسیار بیشتری دارد. شما وقتی یک رمان هیجان‌انگیزی را می خوانید، نمی توانید از ادامه متوقف شوید. شما فقط می خواهید بدانید که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد و روند داستان چگونه پیش خواهد رفت. تندخوانی می تواند کاملاً مشابه خواندن یک رمان هیجان انگیز باشد. در این قسمت 15 مزیت محبوب موفقیت در تندخوانی را ذکر می کنیم که می تواند روی شغل و زندگی شما تاثیر مثبت بگذارد.

 

آموزش تند خوانی-min

آموزش تند خوانی-min

 

1. متوسط سرعت خواندن را افزایش می دهد.
2. امکان جذب سریعتر اطلاعات را فراهم می کند.
3. درک کلی را افزایش می دهد.
4. دانش را در بسیاری از زمینه های مورد علاقه افزایش می دهد.
5. یادآوری اطلاعات را به طور موثرتری امکان پذیر می سازد.
6. تجسم را در حین خواندن ترویج می کند.
7. فرایند خواندن را به طور موثرتری سازماندهی می کند.
8. تمرکز و نظم را ترویج می کند.
9. می توانید سریعتر تصمیم بگیرید که چه چیزی ارزش خواندن دارد و چه چیزی ارزش خواندن ندارد.
10. خواندن مطالب بیشتر را در مدت زمان مشابه امکان پذیر می سازد.
11. فرصت های شغلی جدیدی را ایجاد می کند و می تواند برای هر شغلی تقویت شود.
12. مدیریت زمان را بهبود می بخشد.
13. سبک نوشتاری کارآمدتری را ترویج می کند.
14. با یادگیری مهارت های جدید، به طور فعال آینده خود را می سازید.
15. یادگیری سایر تکنیک های تقویت حافظه را تشویق می کند.

آموزش تندخوانی با کنار گذاشتن 3 اشتباه رایج هنگام مطالعه

وقتی شروع به یادگیری سریعتر خواندن کنید، اشتباهات زیادی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. یادگیری و آموزش تندخوانی می تواند باعث صرفه جویی در زمان شود. با این حال برخی از اشتباهات رایج در تندخوانی وجود دارد که هنگام شروع یادگیری باید از آنها اجتناب کنید.

 

 

کلید های موفقیت در تند خوانی--min

کلید های موفقیت در تند خوانی–min

 

1- خواندن همه چیز با سرعت یکسان: اکثر افرادی که مهار ‌های موفقیت در تندخوانی را یاد می‌گیرند، این اشتباه رایج را مرتکب می‌شوند که همه چیز را با سرعت یکسان می‌خوانند. اجتناب از این اشتباه سخت است! زیرا اکثر تندخوان ها از دست خود برای هدایت چشمان خود استفاده می کنند. از آنجایی که آنها از دست خود استفاده می کنند، در نهایت با همان سرعت خط به خط حرکت می کنند. خواندن همه چیز با سرعت یکسان مطلقاً معنی ندارد زیرا همه چیز به یک اندازه مهم نیست. برخی جملات و پاراگراف ها مهم تر از بقیه هستند، بنابراین دلیلی وجود ندارد که همه آنها را با سرعت یکسان بخوانید. برای اینکه یک تندخوان کارآمدتر باشید، باید سرعت خواندن خود را بر اساس موقعیت تنظیم کنید.

2- وقتی مجبور نیستید بازخوانی نکنید: یکی از رازهای موفقیت در تندخوانی این است که همه ما در یک مقطع زمانی برای مطالعه مجدد مطالب باز می گردیم. اما مواقعی وجود دارد که شما مجبور به انجام بازخوانی نیستید. توصیه می کنیم که پس از خواندن فقط یک جمله هرگز به عقب برنگردید.

3- تمرکز ضعیف: برای خواندن سریعتر باید بتوانید تمرکز کنید. تمرکز ضعیف می تواند درک شما را بدون توجه به سرعت خواندن شما از بین ببرد. هرچه تمرکز بهتری داشته باشید، سریعتر مطالعه خواهید کرد. و اگر بتوانید به خوبی تمرکز کنید، می توانید مطالب را با سرعت بیشتری درک کنید.

کلیدهای موفقیت در تندخوانی

سرعت خود را بر اساس نوع مطلب تنظیم کنید: باید در مطالب ساده تر (مانند مجلات) سرعت خود را افزایش دهید و در مطالب فنی (مثلاً کتاب های درسی) سرعت خود را کاهش دهید. این موضوع واضح به نظر می رسد، اما بسیاری از مردم، همه چیز را با یک سرعت می خوانند. انجام این کار می تواند منجر به مشکلات درک مطلب شود. علاوه بر این اگر با مطالب آشنا هستید، باید خود را به خواندن سریع تر عادت دهید و اگر با مطالب آشنایی چندانی ندارید، آهسته تر پیش بروید تا هرچه زودتر به موفقیت در تندخوانی دست یابید.

 

موفقیت در تندخوانی--min

موفقیت در تندخوانی–min

 

سرعت خود را بر اساس هدف خود تنظیم کنید: اگر هدف شما فقط دریافت مفاهیم اولیه متن است، دیگر نیازی به آهسته خواندن نیست. اما اگر نیاز به دریافت جزئیات زیادی دارید، واضح است که باید سرعت خود را کاهش دهید. یکی از سخت ترین چیزهایی که در تندخوانی باید یاد گرفت این است که چه زمانی سرعت را افزایش دهیم و چه زمانی سرعت را کم کنیم. یک تندخوان آموزش دیده می داند که چگونه این تعادل را ایجاد کند.

آیا تا به حال فیلمی را تماشا کرده اید که با صحنه ای که کمی گیج کننده بود، شروع شود؟ آیا فقط به این دلیل که آن را متوجه نشدید، صحنه را به عقب برگرداندید و دوباره آن را تماشا کردید؟ یا به تماشا کردن ادامه دادید و فهمیدید که بعداً چه خبر است؟ در بیشتر مواقع قرار نیست در ابتدا بدانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است! و نکته اصلی این است که بعداً در فیلم به همه چیز پی ببرید. هنگام خواندن هم همین اتفاق می افتد. گاهی اوقات معنی یک جمله را تا زمانی که پاراگراف را تمام نکنید، نخواهید فهمید.

بهبود کیفیت و تمرکز

برای بهبود تمرکز هنگام مطالعه با دست بخوانید: این کار به شما کمک می کند تا با هدایت چشمان خود در سراسر متن، تمرکز کنید. اگر با دست یا خودکار به عنوان گام سنج مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که برای خواندن مجدد اطلاعات به عقب برنمی‌گردید. استفاده از دست برای هدایت چشم ها ساده ترین راه برای بهبود تمرکز حین مطالعه است.

عوامل حواس پرتی را حذف کنید: باور کنید یا نه، عواملی هستند که می توانید آنها را کنترل کنید. اگر می‌خواهید روی مطالعه خود تمرکز کنید، احتمالاً ایده خوبی است که تلفن خود را خاموش کنید. آیا در حین مطالعه تمایل دارید ایمیل یا فیس بوک خود را چک کنید؟ پس کامپیوتر خود را خاموش کنید. اگر در اطراف افرادی هستید که ممکن است حواس شما را پرت کنند، در مکان دیگری مطالعه کنید. سعی کنید چیزهایی را که حواس شما را پرت می کند پیش بینی کنید و سپس آنها را حذف کنید.

 

مطالعه--min

مطالعه–min

 

سخن پایانی اینکه مطمئن شوید که سرعت خود را بر اساس نوع و هدف مطالبی که می خوانید، تغییر می دهید. همچنین مطمئن شوید که در مواقعی که لازم نیست برای خواندن مجدد برنگردید. سعی کنید تمرکز خود را با استفاده از دست خود برای خواندن و حذف عوامل حواس پرتی بهبود بخشید. اگر این سه نکته ساده را دنبال کنید، به راحتی قادر خواهید بود خیلی سریعتر بخوانید.

 

راهکاری ساده برای تقویت حافظه

آنچه در مورد حقایق تندخوانی باید بدانید

موفقیت بیشتر در تندخوانی همراه با درک مطلب صحیح

همه چیز در مورد تندخوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست